Strony i blogi pomocne w nauce hiszpańskiego

Wygląda na to, że o języku hiszpańskim powstanie na blogu cały osobny cykl, bo temat cieszy się dużym zainteresowaniem, co z kolei cieszy mnie :)



Jak pisałam już wcześniej, ja uczyłam się tylko z książek i z różnego typu kserówek na kursach i na studiach, więc żadnych kursów multimedialnych z empiku czy też gdzieś z internetów Wam nie będę polecać, bo żadnego po prostu nie testowałam, a teraz to już trochę "po ptokach" ;) Ale z kolei będąc z tej drugiej strony, czasem wpadam na jakieś strony czy blogi, ludzi uczących języka i na podstawie zawartości i metody tłumaczenia, mogę się w miarę szybko zorientować, czy coś jest warte polecenia, czy nie koniecznie.

Zebrałam więc dzisiaj kilka blogów poświęconych nauce języka hiszpańskiego oraz kilka stron, na które przy okazji trafiłam. Mam nadzieję, że będą stanowić motywację do podnoszenia Waszych umiejętności. Nowy rok się zbliża, może więc warto zrobić jakieś postanowienia, co? :)


Blogi:

Złap hiszpański za rogi - chyba najlepszy blog po polsku o nauce języka hiszpańskiego. Gramatyka, słownictwo, przysłowia, do tego Kasia świetnie tłumaczy, zwłaszcza zawiłe subjuntivo.
Hiszpański na luzie - Dorota mieszka w Hiszpanii i na swoim blogu świetnie łączy naukę języka z wiedzą o Hiszpanii.
Hiszpanarium - podobnie jak Dorota, Jola mieszka w Hiszpanii i łączy nauczanie hiszpańskiego z pisaniem o Hiszpanii i kulturze.
Hiszpańska dusza - Karolina pisze o sobie: Motywuję do poznawania krajów hiszpańskojęzycznych i kreatywnej nauki języka przez 365 dni w roku
Hiszpański każdego dnia - przez chłopaka dla chłopaków, dużo o piłce nożnej w wydaniu Hiszpanów :)
Un poco loco - gramatyka, słownictwo, ciekawostki.
Hiszpański incydentalnie - rady dotyczące nauki i sposoby na wkuwanie.
A poquitos, czyli hiszpański w małych dawkach.
Mów po hiszpańsku - ostatnio nie uaktualniany, ale w starszych wpisach można znaleźć sporo dobrych rad dotyczących nauki.

Dla zaawansowanych:

Refranes y frases hechas - zwroty i przysłowia tylko po hiszpańsku.
Fiszki online hiszpańsko-angielskie jeśli ktoś ma opanowany dobrze angielski, to może z tego skorzystać, ja sama kiedyś z tego korzystałam i zawsze przy okazji wpadło jakieś nowe słówko angielskie, więc metodę fiszkową jak najbardziej polecam.
Kompletna gramatyka hiszpańska po angielsku.
Jak odmieniać czasowniki hiszpańskie (ang.).
Frases Go - do nauki użycia fraz w zdaniach, podzielone tematycznie.

Jeśli znacie podobne strony do nauki hiszpańskiego, z których sami korzystaliście lub korzystacie, podzielcie się w komentarzach. Dzięki!

KUBAŃSKI INSTAGRAM

@cubaenfoto